In opdracht van Raccoon Games ontwierpen en ontwikkelden we de interface voor tablets die als gids dienen tijdens de opdrachten van escaperoom 'Het huis van Alvara'. Deze room, toegespitst op middelbare school leerlingen van het VMBO, is bedoeld om spelers enthousiast te maken over en vertrouwen te geven in het oplossen van technische problemen.
De game moest op korte termijn opgeleverd worden. In iets meer dan een maand doorliepen we samen met Raccoon Games het hele proces van concept tot ontwerp en development, gevolgd door een intensieve testperiode.
Het eindproduct bestond uit vier volledig ontworpen en functionele interfaces voor tablets die de kinderen gebruiken om de gameflow van de escaperoom succesvol te doorlopen. De volledige communicatie vanuit de controlroom met de verschillende teams verloopt via deze interface. Het dient om opdrachten te geven, de voortgang te laten zien, feedback te geven en om hints aan te vragen door de spelers zelf.
Hierboven is een korte screen recording van een paar van deze schermen te zien.
Een erg kort maar ontzettend leuk project om aan mee te werken!
Atlas Digital maakt gebruik van cookies voor een goede werking van de site. Door gebruik te maken van deze website stem je toe dat wij cookies plaatsen. Lees meer hierover in onze privacyverklaring.