Het fundament onder onze coöperatie is persoonlijk contact. Dat is er in het afgelopen boekjaar als gevolg van Covid-19 op alle fronten veel te weinig geweest. Medewerkers moesten maandenlang thuiswerken en we konden niet reizen naar proefvelden of afzetbestemmingen. Kortom, er was veel minder persoonlijk contact met onze klanten. Zulke jaren moet je niet te vaak hebben. Onze coöperatie gedijt bij uitstek bij veel menselijk contact, interactie en verbinding.
Met klant door het veld
Agrico kan alleen maar ‘gezond groeien’ als er verbinding is. Reizen is voor ons heel belangrijk voor de opvolging van onze rassen. Na het sturen van de proefzending wil je samen met je afnemers de proefresultaten in het veld bekijken en bespreken. Dat zijn essentiële contacten die je niet online of met een camera op de telefoon kunt compenseren, daar moét je gewoon bij zijn. Of neem onze rassenshow, de contacten daar zijn zo waardevol, ook die misten we. Kortom, onze hele is handel gebaseerd op relaties. Het gaat om elkaar zien, elkaar spreken, elkaar aanvoelen en vandaaruit vertrouwen opbouwen.